ŞEHİR Araştırmacılarına TÜBİTAK Desteği 

 
atcil.pngİnancın ve İmparatorluğun Koruyucuları: Osmanlı İmparatorluğu’nda Alim-Bürokratlar, Sultanlar ve Kanun (1453-1600)” isimli projesiyle Yrd. Doç. Dr. Abdurrahman Atçıl, TÜBİTAK 2236- Uluslararası Deneyimli Araştırmacı Dolaşımı Destek Programı’ndan destek almaya hak kazandı. Dr. Atçıl Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nden lisans derecesi (1999), Bilkent Üniversitesi Tarih Bölümü’nden master derecesi (2002), ve Chicago Üniversitesi’nden doktora derecesi (2010) aldı. Harvard Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde doktora sonrası araştırmacı olarak görev yaptı (2010) ve 2012-2013 yılında the National Endowment for the Humanities-American Research Institute in Turkey bursunu aldı. Halen New York Şehir Üniversitesi Queens Koleji’nde yardımcı doçent olarak çalışan Dr. Atçıl, 2014 sonbahar döneminde İstanbul Şehir Üniversitesi’nde çalışmalarına başlayacak. 



ahmetBulut.pngYrd. Doç. Dr. Ahmet Bulut’un “Jeneratif Gizli Temalar ile Internet Reklam Kampanyası Yönetimi” isimli projesinin TÜBİTAK 1005 Ulusal Yeni Fikirler ve Ürünler Araştırma Destek Programı tarafından desteklenmesi uygun bulundu. Projede, reklam tümcelerinden yola çıkarak bir dijital reklam kampanyasını kelimeler düzeyinde manuel olarak anlamlandırmak yerine, olasılıksal çıkarım metodu yoluyla belirlenmiş ana ve belirgin temalar vasıtasıyla otomatik olarak anlamlandırmak amaçlanmıştır. Belirlenen temaların, kampanyanın reklam tümcelerini doğurduğu veya jenere ettiği kabul edilmektedir. Her bir tema farklı bir renk olarak düşünülürse, bir reklam kampanyası bu renklerin farklı oranlarda kullanıldığı bir portre veya bir tablo olarak modellenmektedir. Her bir renk kendi içerisinde odaklı bir temayı barındırdığı için, reklamcı kampanyasını dinamik olarak renkler üzerinden şekillendirebilecektir. Örneğin, kırmızı tonun ağır bastığı aylarda daha çok reel satış gerçekleşmişse, kırmızı tonun ağırlığı kontrollü jenerasyon yoluyla giderek artırılabilir.  Fikir çıkarımında, bir resmin bin kelimeden daha efektif olması dolayısıyla, şu örnek çıkarımlarda bulunulabilir: (i) mavi tonun ağır bastığı aylarda daha çok kullanıcı siteyi ziyaret etmiştir, (ii) yeşil tonun ağır bastığı günlerde kullanıcılar sitede daha çok kalmışlardır gibi.