2016 - 2017 AKADEMİK YILI LİSANS ve ÖNLİSANS ÖĞRENCİLERİ EK YERLEŞTİRME KAYITLARI


Sevgili Öğrencilerimiz,

ŞEHİR Ailesine Hoş Geldiniz,
Üniversitemize kayıt işlemleri ile ilgili detaylı bilgiler aşağıda belirtilmiştir. Kayıt adımlarını dikkatlice okumanız ve takip etmeniz, işlemlerinizi hızlı ve kolay bir şekilde yapabilmenizi sağlayacaktır.
 
Fakültenizin ve Önlisans Programınızın kayıtları, 6-9 Eylül 2016 tarihlerinde, 09:00 - 17:00 saatleri arasında, Doğu Kampüsü 1.Kat 122 No.lu Kayıt Ofisinde yürütülecektir. Kayıt belgelerinizle birlikte bizzat gelerek kaydınızı gerçekleştirebilirsiniz.
 
Kayıt Yeri:
İstanbul Şehir Üniversitesi, Doğu Kampüsü  Konferans Salonu
Kuşbakışı Caddesi, No: 27, 34662 Altunizade - Üsküdar - İstanbul 

KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGE ve FORMLAR
1. Lise Diplomasının Aslı
Diplomasını henüz almamış öğrenciler, lise diploması yerine “Geçici Mezuniyet Belgesi” teslim etmelidir. Geçici Mezuniyet Belgesi dışında hiçbir belge kabul edilmemektedir.
Yurtdışından alınmış lise diplomaları için, İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nden alınmış diploma denklik belgesi; İngilizce dışındaki dillerde düzenlenmiş ise ek olarak noter tasdikli Türkçe tercümesi gerekmektedir.
2. ÖSYS Sınav Sonuç Belgesi ve LYS Sonuç Belgesi
ÖSYS Sınav Sonuç Belgesini ve Yerleştirme Belgesinin çıktılarını ÖSYM’nin web sitesinden (https://sonuc.osym.gov.tr)  almanız gerekmektedir.
3. Nüfus Cüzdanı Aslı
Kayıt sırasında fotokopisi alındıktan sonra aslı iade edilecektir.
Kardeş Bursu’ndan yararlanmak isteyen öğrenciler için, her bir kardeşin Nüfus Cüzdan Asıllarını teslim etmeleri gerekmektedir.
4. 4 Adet Vesikalık Fotoğraf
 Teslim edilecek fotoğraflar, son 6 ay içinde çekilmiş olmalı ve fotoğrafların arkasına, öğrencinin ad-soyad bilgileri yazılmış olması gerekmektedir.
5. Sabıka Beyan Formu ( Form için tıklayınız )
Formun çıktısı alınarak doldurulması ve kayıt masasına imzalı bir şekilde teslim edilmesi gerekmektedir. Adliyeden herhangi bir belge alınmasına gerek yoktur.
6. Askerlik Beyan Formu ( Form için tıklayınız )
Formun çıktısı alınarak doldurulması ve kayıt masasına imzalı bir şekilde teslim edilmesi gerekmektedir Askerlik şubesinden herhangi bir beyan formu almanıza gerek yoktur. Ancak 1995 veya öncesi doğumluların, askerlik durumlarını gösteren belgeyi kayıt sırasında teslim etmeleri gerekmektedir.
* Kayıt hakkı kazanan öğrencilerin askerlik durumları, YÖKSİS sistemi aracılığıyla Üniversitemiz tarafından sorgulanmaktadır.Hakkında “askerlik şubesine başvurunuz” kaydı bulunan adaylar, askerlik şubelerine yönlendirilecektir.
7. Öğrenci Tanıma Formu
Öğrenci tanıma formu; SAP öğrenci portalında yer alan, üniversitemizde öğrenim göreceğiniz süre içerisinde kullanılacak kişisel bilgilerinizin yer aldığı formdur. (Linkler ÖSYM yerleşme bilgilerinizi paylaşıldıktan sonra aktifleşecektir.)
Öğrenci tanıma formunu doldurmak için öncelikle https://my.sehir.edu.tr/Pages/GetYourPassword.aspx linkini kullanarak TC Kimlik numaranız ve doğum tarihiniz ile birlikte giriş yapmalı ve geçici şifrenizi oluşturmalısınız.
Edindiğiniz şifre ile birlikte http://sap.sehir.edu.tr/irj/portal  linkini kullanarak SAP Öğrenci Portalına erişebilirsiniz.
*Üniversitemize kayıt hakkı kazanan tüm öğrencilerimize kişisel hesap bilgileri tahsis edilmiştir. Geçici şifrenizi oluşturduktan sonra giriş yaptığınız alanda öğrenci numaranızın, std uzantılı e-mail adresinizin ve SAP öğrenci portal giriş bilgilerinizin bulunduğu alana giriş yapılacaktır.
Bu bilgileri daha sonra da kullanacağınızdan mutlaka kayıt etmeniz gerekmektedir.

KAYIT ÖNCESİ YAPILMASI GEREKENLER
1. Öğrenci tanıma formu ile ilgili link web sayfamızda yayınlandığında; SAP öğrenci portalına girerek (sap.sehir.edu.tr) Öğrenci Tanıma Formunu online olarak doldurmanız ve kişisel hesap bilgilerine giriş yaparak şifrelerinizi güncellenmeniz gerekmektedir.
2. Kayıt için gerekli tüm belgelerin ve formların ( Sabıka ve Askerlik Beyan Formu) eksiksiz olmasına dikkat etmeniz gerekmektedir.
KAYIT GÜNÜ YAPILACAKLAR
1. Kayıt alanında sizi görevli öğrencilerimiz karşılayacak olup, sırayla ilgili masalara yönlendireceklerdir.
2. Öğrenim ücretini yatırmalı ve Mali İşler Biriminden tahsilat makbuzu almalısınız (Tam Burslu öğrenciler hariç). Ödemelerle ilgili ayrıntılı bilgi için tıklayınız. 
3. Öğrenci dosyanızı kayıt alanı girişinde bulunan masadan alarak, tüm evraklarınızla birlikte kayıt masasına gelip, işlemlerinizi tamamlamalısınız.
4. İngilizce Dil Yeterlilik Belgesi* sunmayan öğrencilerin kayıt işlemlerini tamamladıkları gün Dil Yeterlilik Sınavına girmesi gerekmektedir.
* İngilizce Dil Yeterlilik Belgesi
Aşağıda belirtilen İngilizce yeterlilik belgelerinden herhangi biri.
TOEFL-PBT: Toplam en az 550 (alt bölümlerden alınan puana bakılmaz.)
TOEFL-CBT: Toplam en az 213 (alt bölümlerden alınan puana bakılmaz.)
TOEFL-IBT: En az 79 (alt bölümlerden alınan puana bakılmaz.)
Sınavların geçerlilik süresi 2 yıldır.
Dil Yeterlilik Sınavı ve Diller Okulu ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.
 
5. Konukevi ilgili detaylı bilgi için www.sehirkonukevi.com adresini ziyaret edebilirsiniz. Konukevleri ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.
 
KAYIT İÇİN ÖNEMLİ BİLGİLER:
  • Kayıt tarihleri arasında, kayıt işlemlerini gerçekleştirmeyen veya gerekli belgelerini teslim etmeyen öğrenciler, Üniversitemize kayıt hakkından vazgeçmiş sayılmaktadır.
  • Kayıt işlemlerini öğrencinin bizzat gerçekleştirmesi gerekmektedir. Ancak noter onaylı vekâlet vereceği bir kişi de kayıt işlemlerini gerçekleştirebilir.
  • Posta ile gönderilen kayıt belgeleri işleme alınmamaktadır.
  • Belgelerinde eksiklik veya tahrifat olan öğrencilerin kayıtları yapılmış olsa dahi iptal edilmektedir. Gerçeğe aykırı beyanda bulunularak kayıt yaptıran öğrenciler hakkında ise gerekli yasal işlemler yapılmaktadır. 
Kayıt işlemleri ile ilgili ayrıntılı bilgi metinleri aşağıda yer almaktadır. Detaylı bilgi için tıklayınız.