Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Misyonu:
• Şehirlerin imarına, insanlığın refahına katkıda bulunacak özgün mühendislik bilgilerini üretmek,
• Bu bilgileri endüstriye aktarmak;
• Bu bilgi üretme ve aktarmak işlemlerini yapabilecek genç bilim insanlarını ve mühendisleri yetiştirmektir.
Lisans Programı Eğitiminin Amacı:
Mezunlarımızın aşağıdaki kariyer hedeflerine ulaşması hedeflenmektedir:
• Akademide, endüstride, kamuda profesyonel faaliyette bulunurlar.
• Güçlü iletişim, liderlik ve girişimcilik vasıflarıyla Bilgisayar Mühendisliği alanında inovatif ürün ve servislerin dizayn edilmesini, araştırılmasını ve geliştirilmesini sağlarlar.
• Bilgisayar Mühendisliği alanında yaşam boyu öğrenmeye devam ederler.
Lisans Programı Eğitim Çıktıları:
MÜDEK tanımına uygun olarak 11 adet eğitim çıktısı belirlenmiştir.
1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Müfredat ve Eğitim Çıktıları İlişkileri:
Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Dersleri
|
Dersler | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
ENGR 100 | | | | x | | | x | | | | |
ENGR 101 | x | | | x | | | | | | | |
ENGR 102 | x | | | x | | | | | | | |
ENGR 105 | | | x | | | x | x | x | x | | |
ENGR 251 | x | x | | | x | | | | | | |
LIFE 101 | x | | | | | | | | | | |
LIFE 102 | x | | | | | | | | | | |
MATH 103 | x | | | | | | | | | | |
MATH 104 | x | | | | | | | | | | |
MATH 205 | x | | | | | | | | | | |
PHYS 103 | x | | | | | | | | | | |
PHYS 104 | x | | | | | | | | | | |
PHYS 103 L | | | | | x | | | | | | |
PHYS 104 L | | | | | x | | | | | |
|
Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersler | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
CS 201 | | x | | | | | | | | | |
CS 202 | | x | | | | | | | | | |
CS 240 | | | | | x | | | | | | |
EECS 241 | x | | | | | | | | | | |
EECS 218 | x | x | | | | | | | | | |
EECS 201 | | x | | | | | | | | | |
EECS 202 | x | x | | | | | x | | | | |
CS 351 | | | | x
| | | | | | | |
CS 361 | | | | x | | x | | | | x | |
CS 381 | | x | | x | | | | | | | |
CS 340 | | x | | | x | x | | | | | |
CS 350 | x | | x | x | | | | | | | |
CS 352 | x | | | x | | | | | | | |
CS 364 | | | | x | | | | | | | |
ENGR 497 | | x | | x | | x | x | x | x | x | x |
ENGR 498 | | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x
|