2018 - 2019 Akademik Yılı Güz Dönemi için Lisans Programlarına Uluslararası Öğrenci Kayıtları Başladı
21.06.2018
2018 - 2019 Akademik Yılı Güz Dönemi için Lisans Programlarına Uluslararası Öğrenci Kayıtları Başladı
​​2018 – 2019 AKADEMİK YILI GÜZ DÖNEMİ
ULUSLARARASI ÖĞRENCİ KAYITLARI
- LİSANS -

Üniversitemiz lisans programlarına başvuruları kabul edilen uluslararası öğrencilerin kayıtları, akademik takvimde ilan edilen tarihler arasında ilgili mevzuat hükümleri uyarınca Öğrenci Akademik İşler Direktörlüğü tarafından Dragos Kampüsünde gerçekleştirilecektir.

Kayıt Tarihleri​​​ :

Birinci Kayıt Haftası2 – 6 Temmuz 2018​
İkinci Kayıt Haftası6 – 10 Ağustos 2018
Ek Kayıt Haftası3 – 7 Eylül 2018

Kayıt Saatleri :  09:00 – 17:00

Kayıt Yeri : İstanbul Şehir Üniversitesi Öğrenci Akademik İşler Direktörlüğü (Dragos Kampüs, Rektörlük binası 1.kat kayıt ofisi)

Kayıt için Gerekli Belgeler :
  • Öğrenci Tanıma Formu
Öğrencinin kayıt esnasında online doldurduğu formdur.
  • ​​Kabul mektubu
  • Diploma aslı
Diploma aslı Türkçe ya da İngilizce değil ise diplomanın Türkçe ya da İngilizce noter onaylı çevirisi teslim edilir.
  • Diploma Denklik Belgesi
  • Transkript aslı
Transkript aslı Türkçe ya da İngilizce değil ise transkriptin Türkçe ya da İngilizce noter onaylı çevirisi teslim edilir.
  • Pasaport aslı
Kayıt sırasında fotokopisi alınıp, aslı öğrenciye iade edilir. Pasaport dili Türkçe ya da İngilizce değil ise pasaportun kimlik bilgilerini gösteren sayfasının Türkçe ya da İngilizce dillerinde noter onaylı çevirisi teslim edilir.
  • Dil Yeterlilik Belgesi
TOEFL, SAT vb. İngilizce yeterlilik belgesine sahip olmayan öğrencilerin dil yeterlilik seviyeleri İstanbul Şehir Üniversitesi Diller Okulu'nun düzenlediği Düzey Belirleme Sınavı ile belirlenir. Sınav tarihleri Akademik Takvim​'de belirtilmiştir.
Türkçe programlara kabul alan yabancı uyruklu öğrencilerin Türkçe dil yeterliklerini TÖMER (B1) belgesi ile kanıtlamaları beklenir. Sınav sonucu bulunmayan adaylar ŞEHİRTÖMER merkezi ile iletişime geçmelidir. Detaylı bilgi için: tomer@sehir.edu.tr
  • Sınav Sonuç Belgesi
GCE, ACT, SAT I, ABITUR, TAWJIHI vb.
  • ​Öğrenim ücretinin ödendiğine dair belge (Tam burslu öğrenciler hariç)
  • 2 adet vesikalık fotoğraf (Son 6 ay içinde çekilmiş)
  • İkamet Tezkeresi
Hâlihazırda "İkamet İzni Belgesi"ne sahip olan öğrenci, izninin fotokopisini sunmalıdır. Sahip olmayanlar Üniversitemize kayıt yaptırdıktan sonra İl Göç İdaresi'ne başvuru yaparak İkamet İzni Belgesi'ni alır ve fotokopisini Öğrenci Akademik İşler Ofisi'ne iletir.

Kayıt Sırasında Dikkat Edilecek Hususlar :
  • Kayıt esnasında doldurulması gereken "Öğrenci Tanıma Formu"nu doldurmamış öğrencinin kayıt işlemi tamamlanmayacaktır.
  • TC uyruklu olan öğrencilerden, kayıt sırasında görevli tarafından verilecek olan "Sabıka Beyan Formu" ve "Askerlik Beyan Formu"nu (sadece erkek öğrenciler) doldurmaları beklenir.
  • ​Akademik takvimde belirtilen kayıt tarihleri kesin kayıt tarihleridir. Öğrencilerin kayıt işlemlerini ilgili tarihler içinde tamamlaması beklenmektedir.
  • Belgelerinde tahrifat bulunan öğrencilerin kayıt işlemleri yürütülmeyecektir.
  • Öğrencilerimizin kayıt işlemlerini bizzat gerçekleştirmesi gerekmektedir. Kayıt işlemlerini öğrencilerden başka ancak noter onaylı vekâlet verdikleri kişi gerçekleştirebilir.
  • Kayıt belgelerinin eksiksiz teslim edilmesi gerekmektedir. Eksik belge tesliminde bulunan öğrencinin kaydı onaylanmayacaktır.
  • Ödeme yapması gereken öğrencilerin kayıt tarihleri içinde ödemesini yapması beklenmektedir. Ödemesini tamamlamayan öğrencinin kayıt işlemleri onaylanmayacaktır. Ödeme koşulları ile ilgili Mali İşler Direktörlüğüne danışılabilir. (maliisler@sehir.edu.tr)

Kayıt ile ilgili sorularınız için ogrenciisleri@sehir.edu.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.