Arama Motoru Reklamlarının Otonom Yönetimi
14.03.2019
ŞEHİR Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ahmet Bulut'un "Arama Motoru Reklam Kampanyalarının Otonom Yönetimi" başlıklı projesi TÜBİTAK tarafından desteklenecek.

​​İstanbul Şehir Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ahmet Bulut'un, "Arama Motoru Reklam Kampanyalarının Otonom Yönetimi" başlıklı projesi, TÜBİTAK tarafından desteklenecek. Proje kapsamında geliştirilmesi planlanan sistem sayesinde günümüzde birçok bileşeni manuel olan reklam kampanyası yönetiminin otomasyona taşınması hedefleniyor.

İstanbul Şehir Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ahmet Bulut'un, "Arama Motoru Reklam Kampanyalarının Otonom Yönetimi" başlıklı projesi, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı tarafından desteklenmeye değer bulundu. Proje, günümüzde kullanılan ve birçok bileşeni manuel olan reklam kampanyası yönetimini otomasyon altına almayı hedefliyor.

Projeyle ilgili değerlendirmelerde bulunan Doç. Dr. Ahmet Bulut, reklamcılığın arama motorlarının ana finans kaynaklarından biri olduğunu işaret ederek, “Reklam gösterim ücreti reklamın çeşidine ve nerede gösterildiğine göre belirleniyor. Projemizde arama motorunun kullanıcı sorgularına cevap olarak döndüğü sonuç sayfalarında gösterilen metin bazlı reklamlara ve ilgili anahtar kelimeleri içeren reklam kampanyalarına odaklanıyoruz" dedi.

Reklam kampanyalarını otomasyona taşıyacak

Arama motoru reklam ağında, kullanıcılar, reklamcılar ve reklam sağlayıcıların doğru reklamların doğru kullanıcılara gösterilmesinden fayda sağladığına dikkat çeken Bulut, “Dolayısıyla reklamcılar, sınırlı bütçelerini daha isabetli kullanmak, kullanıcılar da ilgisiz reklamlar ile vakit kaybetmeden, yaşadıkları deneyimden memnun kalmak istiyor. Bunun için de reklamcıların doğru anahtar kelimeleri belirlemesi, metin bazlı doğru reklamlar (reklam kreatifleri) yaratması gerekiyor" diye konuştu.

Yürüttükleri projenin amacının dijital reklam kampanyalarını efektif yönetmeye, kampanya hedeflerine mümkün olan en düşük bütçeyle ulaşabilmeye ve bunu sürdürülebilir kılmaya yarayan bir sistemin geliştirilmesi olduğunu anlatan Doç. Dr. Bulut, “Bu yeni sistem ile günümüzde kullanılan ve birçok bileşeni manuel olan reklam kampanyası yönetimini otomasyona almayı hedefliyoruz" dedi.