Gelen Öğrenci Hareketliliği

​​​​​ERASMUS+ ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ

​​​Nasıl Başvurulur?
İstanbul Şehir Üniversitesi’ne (ŞEHİR) Erasmus+ öğrencisi olarak gelmek istiyorsanız, üniversitenizin ŞEHİR ile bölümünüzü kapsayan aktif bir Erasmus+ Anlaşması olması gerekmektedir. Üniversitenizin anlaşması olup olmadığını Uluslararası İşbirlikleri ve İkili Anlaşmalar sayfasından kontrol edebilirsiniz. Anlaşma yoksa, üniversitenizin Uluslararası İlişkiler Ofisi bizimle iletişime geçerek anlaşma taslağı yollayabilir. Anlaşma varsa, üniversitenizin bize isminizi ve geleceğiniz dönemi (bir dönem veya iki dönem) bildirmesi gerekmektedir. İsminiz ŞEHİR’e bildirildikten sonra https://incoming.sehir.edu.tr adresinden online başvurunuzu başlatabilirsiniz. 

Başvuru esnasında yüklemeniz gereken belgeler şunlardır:
  • Resmi transkript (İngilizce ve üniversite mühürlü)
  • İngilizce Yeterliliğini Kanıtlayan Belge (min. B1) Uluslararası geçerliliği olan bir sınav belgesi veya üniversitenizden alacağınız bir belge kabul edilmektedir.
  • Üniversitenizdeki Erasmus+ Koordinatörünüz tarafından onaylanmış Öğrenim Anlaşması (Learning Agreemnt – LA) ŞEHİR’de alacağınız dersler ile ders kataloğunu kontrol edebilirsiniz.
  • Pasaport kimlik bilgisi sayfasının kopyası
  • CV (Europass formatında)
  • Jpg formatında 1 vesikalık fotoğraf

Tüm gerekli belgeler yüklendikten sonra, ŞEHİR Uluslararası İlişkiler Ofisi kabul mektubunuzu yollayacaktır. ŞEHİR yurtlarında kalmak isteyen öğrenciler gerekli bilgiler Kampüs ve İstanbul'da Yaşam linkinden ulaşabilir.

​​​Hareketlilik Öncesi
Hareketlilik Öncesi dönemde, öğrenci aşağıdaki belgeleri hazırlamalı ve Uluslararası İlişkiler Ofisine sunmalıdır. Belgelerin çoğu üniversitenizden ve ŞEHİR’den imza ve mühür gerektirdiğinden süreçlere erken başlamak faydalı olacaktır.
  • ​Öğrenim Hareketliliği için Öğrenim Anlaşması (LA)
  • Öğrenci Vizesi: AB üyesi ülkelerden gelecek öğrencilerin Türkiye’ye vizesiz şekilde veya e-vize ile girme hakkı vardr. Her iki türlü de öğrencinin vize kopyasını ŞEHİR Uluslararası İlişkiler Ofisine iletmesi gerekmektedir.
  • Öğrenci Sağlık Sigortası: Sağlık Sigortasının aşağıdaki kapsamı sağlaması gereklidir: 

 

ANLAŞMALI SAĞLIK KURUMU

ANLAŞMASIZ SAĞLIK KURUMU

Kapsam

Yıllık Limit

Sigortalı Katılım

Yıllık Limit

Sigortalı Katılım

YATARAK TEDAVİ

Limitsiz

% 0

20,000 TL

% 20

AYAKTA TEDAVİ

2,000 TL

% 40

2,000 TL

% 40​

*Anlaşmasız Sağlık Kurumu: Sigortacı ile anlaşması olmayan hastane ve diğer sağlık kurumları. 

ÖNEMLİ NOT: Anlaşma kapsamındaki Almanya’dan TR/AT 11, Çekya’dan TR/CZ 111 belgeleri alınıp, Türkiye’de Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) onayı alıp, bu sigortaları kullanabilirler.

Konaklama, sigorta ve vize ile ilgili detaylı bilgiyi ŞEHİR Değişim Öğrencileri için Temel Veriler Belgesinde bulabilirsiniz.

​​​Hareketlilik Sırasında
İstanbul Şehir Üniversitesi’ne geldikten sonra gönderilecek olan Öğrenci Tanımlama Formu ve kullanıcı & şifre bilgileri ile LMS üzerinden Erasmus+ Öğrencileri ders seçimi ve akademik işlemleri yapabilecektir.

Her dönem öncesi düzenlenen Oryantasyon Programı ile ŞEHİR’e gelmiş Erasmus+ ve diğer değişim öğrencilerine kayıt ve kampüs hayatıyla ilgili bilgilendirme yapılmaktadır.

ŞEHİR’deki ilk haftalarında öğrenciler ders ekleme ve silme işlemi yapabilmektedir. Daha sonra öğrencilerin ders programlarını kesinleştirmek için 4 hafta süreleri vardır. Yapılan değişiklerden sonra, öğrenim anlaşmasının, hareketlilik sırasındaki bölümü güncellenmeli ve Erasmus+ Koordinatöründen gerekli onay alınmalıdır.

Bütün uluslararası öğrencilerin Türkiye’ye geldikten sonra en geç bir ay içinde İkamet İzni Belgesi’ne başvurmaları gereklidir. Lütfen belgeyi edinmenin tamamen öğrenci sorumluluğunda olduğunu unutmayın. Uluslararası İlişkiler Ofisi öğrencilere bu süreçte danışmanlık verecektir. İkamet izni başvurusu’nun ilk adımı online randevu almaktır. Online randevu, öğrenci tarafından https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresine yapılmalıdır.

İkamet İzni Belgesi için gereken belgeler şunlardır:
  • Online Randevu Çıktısı
  • Sağlık Sigortası Provizyon Belgesi
  • 4 adet vesikalık fotoğraf
  • Pasaport
  • Pasaportta başvuranın resmi olan sayfa, son giriş mührü olan sayfa, geçerlilik ve son kullanma tarihini gösteren sayfa ve Türkiye vizesinin bulunduğu sayfanın fotokopileri
  • Öğrenci Belgesi (Türkçe olarak, İkamet İzni Belgesi edinmek amacıyla Öğrenci İşlerinden alınacaktır)
  • ​İkamet İzni Belgesi ücreti: Vergi Dairesine ödeme yaptıktan sonra çift makbuz istemeyi unutmayın.



​​​Hareketlilik Sonrası
Hareketliliğin tamamlanması için aşağıdaki belgelerin ŞEHİR Uluslararası İlişkiler Ofisine teslim edilmesi gereklidir:
  • Misafir olunan kurum tarafından imzalanmış ve mühürlenmiş LA – Hareketlilik Sonrası kısmı
  • Transkript: Orijinal transkript ŞEHİR Uluslararası İlişkiler Ofisi tarafından, üniversitenizin Uluslararası İlişkiler Ofisine posta yoluyla gönderilecektir. Öğrenciler LMS üzerinden, transkriptlerinin bir kopyasına erişebilirler. Birden fazla orjinal transkripte ihtiyaç duymanız halinde erasmus@sehir.edu.tr adresine mail atmanız yeterlidir. İkili anlaşma çerçevesinde transkript yerine Katılım Sertifikası alacak öğrenciler dönem başında ŞEHİR Uluslararası İlişkiler Ofisi ile irtibata geçmelidir.
  • Katılım Sertifikası: Hareketlilik bitiş tarihinden sonra Avrupa Komisyonu tarafından, hareketliliğie yönelik soruları içeren bir anket yollanacaktır. Anketin 30 gün içinde tamamlanması gerekmektedir.
  • ​İlişik Kesme Formu: İstanbul’dan ayrılmadan önce formdaki imzaların tamamlanması ve öğrenci kimliğinizin Öğrenci Akademik İşler birimine bırakılması gerekmektedir.



​ERASMUS+ ULUSLARARASI KREDİ HAREKETLİLİĞİ

​​​Nasıl Başvurulur?
İstanbul Şehir Üniversitesi’ne (ŞEHİR) Uluslararası Kredi Hareketliliği öğrencisi olarak gelmek istiyorsanız, üniversitenizin ŞEHİR ile bölümünüzü kapsayan aktif bir Erasmus+ Uluslararası Kredi Hareketliliği Anlaşması olması gerekmektedir. Üniversitenizin anlaşması olup olmadığını Uluslararası İşbirlikleri ve İkili Anlaşmalar sayfasından kontrol edebilirsiniz. Anlaşma varsa, üniversitenizin bize isminizi ve geleceğiniz dönemi (bir dönem veya iki dönem) bildirmesi gerekmektedir. İsminiz ŞEHİR’e bildirildikten sonra https://incoming.sehir.edu.tr adresinden online başvurunuzu başlatabilirsiniz. 

Başvuru esnasında yüklemeniz gereken belgeler şunlardır:
  • Resmi transkript (İngilizce ve üniversite mühürlü)
  • İngilizce Yeterliliğini Kanıtlayan Belge (min. B1) Uluslararası geçerliliği olan bir sınav belgesi veya üniversitenizden alacağınız bir belge kabul edilmektedir.
  • Üniversitenizdeki Erasmus+ Koordinatörünüz tarafından onaylanmış Öğrenim Anlaşması (Learning Agreemnt – LA) ŞEHİR’de alacağınız dersler ile ders kataloğunu kontrol edebilirsiniz.
  • Pasaport kimlik bilgisi sayfasının kopyası
  • CV
  • ​Jpg formatında 1 vesikalık fotoğraf

Tüm gerekli belgeler yüklendikten sonra, ŞEHİR Uluslararası İlişkiler Ofisi kabul mektubunuzu yollayacaktır. ŞEHİR yurtlarında kalmak isteyen öğrenciler gerekli bilgiler Kampüs ve İstanbul'da Yaşam sayfasından ulaşabilir.

​​​Hibeler
ICM Hibeli Hareketlilik Seçeneği
ICM Programı kapsamında, seçilen öğrenciler, hareketlilik süresi boyunca yaşam masraflarını karşılamak için Erasmus+ bireysel destek hibesi alabilirler. Hibe dağıtımı başvuru sayısı, gidilecek ülke ve Türkiye Ulusal Ajansından gelecek olan bütçeye bağlıdır. Erasmus+ Hibesi, bir katkı olup, hareketlillik öncesi ve sırasında yapılacak masrafları %100 karşılayamayabilir. Bu durumda öğrenci, eksik kalan kısmı kendisi karşılamalıdır. Bireysel desteğe el olarak, ICM Programı kapsamında seçilen öğrenciler seyahat desteği hibesi de alacaklardır.

Bireysel ve seyahat hibesi misafir olunan ülkeye göre aşağıdaki gibidir:

Partner Ülke

Bireysel destek hibesi (€)

Seyahat hibesi (€)

ABD

800

1100

Kolombiya

800

1100

Meksika

800

1100

Bosna - Hersek

800

275

Kazakistan

800

530

Japonya

800

1100

Ürdün

800

275​


Toplam hibe miktarı, öğrencinin karşı kurumda kaldığı real kalış süresi baz alınarak, gün başına hesaplanacaktır.

Erasmus+ Hibesi iki taksitte ödenir:
  • Gerekli belgelerin tamamı Uluslararası İlişkiler Ofisine iletilmesini takiben imzalancak Hibe Sözleşmesi sonrası 45 gün içinde %80’i ödenir
  • Hareketlilik sonrası, gerekli belgelerin tamamı Uluslararası İlişkiler Ofisine iletildikten ve Çevrimiçi anket tamamlandıktan sonra kalan %20’si ödenir.  Gerekli belgelerin hepsi teslim edilmeden %20 hibe ödenmez. 

ICM Hibesiz Hareketlilik Seçeneği
Öğrenciler, başvuru esnasında online formunda ‘‘Hibesiz’’ tercihini kullanarak veya sonuçlar açıklandıktan sonra Uluslararası İlişkiler Ofisine bildirerek bu hakkı kullanabilirler. Erasmus+ öğrenciler hibeli veya hibesiz seçilmiş olsalar da; gidecekleri üniversiteye öğrenim ücreti, kayıt ve sınav ücreti veya kütüphane kullanım ücreti ödemezler.

Özel İhtiyaç Sahipleri için Ek Hibe İmkanı
Engelli öğrenciler, hareketlilikleri için kendi özel ihtiyaçlarına göre ek hibe alabilirler. Detaylı bilgi için Uluslararası İlişkiler Ofisi ile irtibata geçebilirsiniz.

​​​Hareketlilik Öncesi
Hareketlilik Öncesi dönemde, öğrenci aşağıdaki belgeleri hazırlamalı ve Uluslararası İlişkiler Ofisine sunmalıdır. Belgelerin çoğu üniversitenizden ve ŞEHİR’den imza ve mühür gerektirdiğinden, süreçlere erken başlamak faydalı olacaktır.
  • Öğrenim Hareketliliği için Öğrenim Anlaşması (LA)
  • Öğrenci Vizesi:  Öğrencinin kabul mektubunu alır almaz vize sürecine başlaması tavsiyte edilir. Vize çıktıktan sonra bir kopyası ŞEHİR Uluslararası İlişkiler Ofisine iletilmelidir.
  • Öğrenci Sağlık Sigortası: Sağlık Sigortasının aşağıdaki kapsamı sağlaması gereklidir: 

 

ANLAŞMALI SAĞLIK KURUMU

ANLAŞMASIZ SAĞLIK KURUMU

Kapsam

Yıllık Limit

Sigortalı Katılım

Yıllık Limit

Sigortalı Katılım

YATARAK TEDAVİ

Limitsiz

% 0

20,000 TL

% 20

AYAKTA TEDAVİ

2,000 TL

% 40

2,000 TL

% 40

*Anlaşmasız Sağlık Kurumu: Sigortacı ile anlaşması olmayan hastane ve diğer sağlık kurumları. 

ÖNEMLİ NOT: Anlaşma kapsamında Bosna-Hersek’ten gelen öğrenciler kendi ülkelerinde BH/TR 4 belgesi alıp, Türkiye’de Sosyal Güvenlik Kurumu’na (SGK) onaylatırlarsa , bu sigortaları Türkiye’de kullanabilirler.

Konaklama, sigorta ve vize ile ilgili detaylı bilgiyi ŞEHİR Değişim Öğrencileri için Temel Veriler Belgesinde bulabilirsiniz.
  • Euro Hesabı: Hibeli seçilen öğrencilerin, hibelerini alabilmeleri için Halkbank Euro hesabı açmaları ve hesap bilgilerini Uluslararası İlişkiler Ofisine iletmeleri gereklidir.
  • ​Hibe Sözleşmesi: Hibe Sözleşmesi, öğrenci ve ŞEHİR tarafından hareketlilik öncesi imzalanır. Sözleşme hareketlilik süresini ve öğrencinin alacağı bireysel ve seyahat toplam hibe miktarını gösterir. 


​​​Hareketlilik Sırasında
İstanbul Şehir Üniversitesi’ne geldikten sonra gönderilecek olan Öğrenci Tanımlama Formu ve kullanıcı & şifre bilgileri ile LMS üzerinden Erasmus+ öğrencileri ders seçimi ve akademik işlemleri yapabilecektir.

Her dönem öncesi düzenlenen Oryantasyon Programı ile ŞEHİR’e gelmiş Erasmus+ ve diğer değişim öğrencilerine kayıt ve kampüs hayatıyla ilgili bilgilendirme yapılmaktadır.

ŞEHİR’deki ilk haftalarında öğrenciler ders ekleme ve silme işlemi yapabilmektedir. Daha sonra öğrencilerin ders programlarını kesinleştirmek için 4 hafta süreleri vardır. Yapılan değişiklerden sonra, öğrenim anlaşmasının, hareketlilik sırasındaki bölümü güncellenmeli ve Erasmus+ Koordinatöründen gerekli onay alınmalıdır.

Bütün uluslararası öğrencilerin Türkiye’ye geldikten sonra en geç bir ay içinde İkamet İzni Belgesi’ne başvurmaları gereklidir. Lütfen belgeyi edinmenin tamamen öğrenci sorumluluğunda olduğunu unutmayın. Uluslararası İlişkiler Ofisi öğrencilere bu süreçte danışmanlık verecektir. İkamet izni başvurusunun ilk adımı online randevu almaktır. Online randevu, öğrenci tarafından https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresine yapılmalıdır.

İkamet İzni Belgesi için gereken belgeler şunlardır:
  • Online Randevu Çıktısı
  • Sağlık Sigortası Provizyon Belgesi
  • 4 adet vesikalık fotoğraf
  • Pasaport
  • Pasaportta başvuranın resmi olan sayfa, son giriş mührü olan sayfa, geçerlilik ve son kullanma tarihini gösteren sayfa ve Türkiye vizesinin bulunduğu sayfanın fotokopileri
  • Öğrenci Belgesi (Türkçe olarak, İkamet İzni Belgesi edinmek amacıyla Öğrenci Akademik İşler biriminden alınacaktır.)
  • İkamet İzni Belgesi ücreti: Vergi Dairesine ödeme yaptıktan sonra çift makbuz istemeyi unutmayın.


​​​Hareketlilik Sonrası
Hareketliliğin tamamlanması için aşağıdaki belgelerin ŞEHİR Uluslararası İlişkiler Ofisine teslim edilmesi gereklidir:
  • Misafir olunan kurum tarafından imzalanmış ve mühürlenmiş LA – Hareketlilik Sonrası kısmı
  • Transkript: Orijinal transkript ŞEHİR Uluslararası İlişkiler Ofisi tarafından, üniversitenizin Uluslararası İlişkiler Ofisine posta yoluyla gönderilecektir. Öğrenciler LMS üzerinden, transkriptlerinin bir kopyasına erişebilirler. Birden fazla orjinal transkripte ihtiyaç duymanız halinde erasmus@sehir.edu.tr adresine mail atmanız yeterlidir. ECTS transferi ve transkript yerine sadece katılım sertifikasına ihtiyaç duyan öğrenciler dönem başında ŞEHİR Uluslararası İlişkiler Ofisi ile irtibata geçmelidir.
  • Katılım Sertifikası
  • İlişik Kesme Formu: İstanbul’dan ayrılmadan önce formdaki imzaların tamamlanması ve öğrenci kimliğinizin Öğrenci İşlerine bırakılması gerekmektedir.
  • Öğrenci Nihai Raporu
  • ​Pasaport giriş-çıkış mühürlerinin olduğu sayfalar



ÖZEL ÖĞRENCİ

Ev sahibi üniversite ile ŞEHİR arasında öğrenci değişimi olmayan uluslararası öğrenciler, ev sahibi üniversitenin onayı ile "Özel Öğrenci" olarak ŞEHİR’e gelebilirler. 

Özel öğrencilerin aldıkları lokal kredi başına ücret ödemeleri gerekmektedir. Ücret ile ilgili detaylı bilgi için erasmus@sehir.edu.tr adresine mail atabilirsiniz. 

Başvuruda bulunmak isteyen öğrenciler Erasmus+ Gelen Öğrenci Hareketliliği kısmında belirtilen adımları takip ederek https://incoming.sehir.edu.tr/courses/course/206-freemover-mobility adresinden başvurabilirler.


​ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ

Ana Eylem 1 altında, öğrenciler 2 ila 12 ay arasında bir süreyi bölümüyle alakalı iş deneyimi kazanması için yurt dışındaki bir firmada geçirebilir. Staja gidilecek firmanın faaliyet gösterdiği alanın öğrencinin bölümüyle doğrudan ilgili olması gereklidir. ​

​​​Nasıl Başvurulur?
Başvurmak isteyen öğrenciler https://incoming.sehir.edu.tr/ adresinde bulunan online başvuru formunu doldurmalıdırlar. Başvuru formuna ek olarak öğrenciler, aşağıda belirtilen belgeleri de başvuru formlarına eklemelidir:
  • İngilizce Yeterliliğini Kanıtlayan Belge (min. B1) Uluslararası geçerliliği olan bir sınav belgesi veya üniversitenizden alacağınız bir belge kabul edilmektedir.
  • CV (Europass formatında)
  • ​Motivasyon Mektubu
​​​Hareketlilik Öncesi
Hareketlilik Öncesi dönemde, öğrenci aşağıdaki belgeleri hazırlamalı ve Uluslararası İlişkiler Ofisine sunmalıdır. Belgelerin çoğu misafir olunacak kurumdan ve ŞEHİR’den imza ve mühür gerektirdiğinden, süreçlere erken başlamak faydalı olacaktır.
  • Staj Hareketliliği için Öğrenim Anlaşması (LA): LA öğrencinin şeffaf ve etkin bir staj süresi geçirmesini ve döndüğünde stajının başarılı bir şekilde tanınmasını sağlar.
  • Öğrenci Vizesi: Erasmus+ Stajı Hareketliliğine seçilen öğrencilerin öğrenci vizesine başvurmaları gereklidir. Öğrencinin vize kopyasını Uluslararası İlişkiler Ofisine iletmesi gerekmektedir.
  • Geniş Kapsamlı Seyahat Sağlık Sigortası: Sigorya kaza ve mesuliyet kapsamlarını da içermelidir. "Seyahat Sağlık Sigortası" ile karıştırılmamalıdır.
  • Pasaportun kimlik bilgisi içeren sayfaları
  • ​1 adet jpg formatında vesikalık fotoğraf
​​​Hareketlilik Sırasında
İstanbul Şehir Üniversitesi’ne geldikten sonra gönderilecek olan Öğrenci Tanımlama Formu ve kullanıcı & şifre bilgileri ile LMS üzerinden Erasmus+ Öğrencileri ders seçimi ve akademik işlemleri yapabilecektir.

Her dönem öncesi düzenlenen Oryantasyon Programı ile ŞEHİR’e gelmiş Erasmus+ ve diğer değişim öğrencilerine kayıt ve kampüs hayatıyla ilgili bilgilendirme yapılmaktadır.

ŞEHİR’deki ilk haftalarında öğrenciler ders ekleme ve silme işlemi yapabilmektedir. Daha sonra öğrencilerin ders programlarını kesinleştirmek için 4 hafta süreleri vardır. Yapılan değişiklerden sonra, öğrenim anlaşmasının, hareketlilik sırasındaki bölümü güncellenmeli ve Erasmus+ Koordinatöründen gerekli onay alınmalıdır.

Bütün uluslararası öğrencilerin Türkiye’ye geldikten sonra en geç bir ay içinde İkamet İzni Belgesi’ne başvurmaları gereklidir. Lütfen belgeyi edinmenin tamamen öğrenci sorumluluğunda olduğunu unutmayın. Uluslararası İlişkiler Ofisi öğrencilere bu süreçte danışmanlık verecektir. İkamet izni başvurusu’nun ilk adımı online randevu almaktır. Online randevu, öğrenci tarafından https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresine yapılmalıdır.

İkamet İzni Belgesi için gereken belgeler şunlardır:
  • Online Randevu Çıktısı
  • Sağlık Sigortası Provizyon Belgesi
  • 4 adet vesikalık fotoğraf
  • Pasaport
  • Pasaportta başvuranın resmi olan sayfa, son giriş mührü olan sayfa, geçerlilik ve son kullanma tarihini gösteren sayfa ve Türkiye vizesinin bulunduğu sayfanın fotokopileri
  • Öğrenci Vizesi (e-vize varsa e-vize kopyası)
  • Konaklama belgeleri (Türkçe - kira sözleşmesi)
  • ​İkamet İzni Belgesi ücreti: Vergi Dairesine ödeme yaptıktan sonra çift makbuz istemeyi unutmayın.​
​​​Hareketlilik Sonrası
Hareketliliğin tamamlanması için aşağıdaki belgelerin ŞEHİR Uluslararası İlişkiler Ofisine teslim edilmesi gereklidir:
  • Misafir olunan kurum tarafından imzalanmış ve mühürlenmiş LA – Hareketlilik Sonrası kısmı
  • ​Katılım Sertifikası
​​​Staj Fırsatları
İstanbul Şehir Üniversitesi'ndeki staj imkanları için aşağıdaki linkleri ziyaret edebilirsiniz.
  • Kurumsal İletişim ve Pazarlama Direktörlüğünde staj imkanı
  • Uluslararası İlişkiler Ofisinde staj imkanı
  • Modern Türkiye Çalışmaları Merkezinde staj imkanı 

Detaylı bilgi için ERASMUSINTERN web sitesini ziyaret edebilirsiniz.